Content

02.12.2020

Ny webbshop för maskinsäkerhet

Schmersal börjar med användarvänlig webbshop

Västra Frölunda, Sverige, 3 december 2020.  Schmersal-gruppen erbjuder nu sina kunder i Tyskland en ny webbshop för komponenter inom funktionsrelaterad maskinsäkerhet. Företaget har kopplat ihop sin välkända och omfattande onlinekatalog med en automatiserad beställnings- och avsändningsprocess och därigenom åstadkommit ett bekvämt och säkert inköpsverktyg, som efter registrering står till kundernas förfogande 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.

Via Schmersals nya webbshop kan omkring 6 000 säkerhets- och automatiseringsprodukter beställas direkt – från enkla elektromekaniska säkerhetsbrytare, programmerbara säkerhetsstyrningar samt programvara. För varje produkt finns aktuell produktinformation tillgänglig och kan laddas ned när som helst. Genom nedladdning tillhandahålls också bruksanvisningar och certifikat för komponenterna samt många andra dokument.

Efter genomförd registrering visas priserna i Schmersals webbshop. Även leveranstider finns angivna för de önskade produkterna, och kunden kan välja mellan olika betalningsformer. Hanteringen av beställningsfunktionerna i Schmersals webbshop är självförklarande och användarvänlig.

Till en början blir den nya webbshopen från Schmersal tillgänglig för kunderna i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Nederländerna, men kommer också inom en snar framtid att kunna användas i andra länder.

”Genom införandet av webbshopen positionerar sig Schmersal ytterligare som innovativt, kund- och serviceorienterat företag”, förklarar Dirk Peters, National Sales Manager hos Schmersal Nordiska AB. ”Vi vill hjälpa våra kunder i deras anskaffningsprocesser och se till att de så snabbt och enkelt som möjligt kan få den passande Schmersal-produkten till ett rimligt pris.”

Webbshopen finns tillgänglig omgående på adressen. Där måste användaren logga in och registrera sig.

Context Column